רובנו כבר הבנו בשנים האחרונות שלמידה מתרחשת בכל מקום ובכל זמן, וההפרדה בין "זמן ומרחב של למידה" לבין "זמן ומרחב של עבודה" כבר לא ממש קיים, או הולך ומתמוסס ומאבד מן הרלוונטיות שלו.
הבנו גם כי חלק משמעותי מן הלמידה של עובדים ומנהלים בארגונים מתבצעת באופן עצמאי ויזום, וכדאי לנו לעודד את זה לטובת כולם, העובדים והארגון כאחד.
אז איך אנחנו יכולים לעודד למידה עצמית בארגון שלנו?
- מתן גישה למשאבי למידה: הפוך ספרים, מאמרים, קורסים מקוונים וחומרי למידה אחרים זמינים לעובדים.
- יצירת מרחב למידה ייעודי: הגדירו מרחב שקט ונוח עבור העובדים ללמוד וללמוד בהפסקות או לאחר שעות העבודה. הלמידה אמנם מתבצעת בכל מקום, אבל ללמידה אמיתית צריך קצת שקט מהשוטף…
- מתן תמריצים ללימוד עצמי: ספק בונוסים, תגמולים או הכרה לעובדים שלוקחים יוזמה לשיפור כישוריהם באמצעות לימוד עצמי. רמז, זה ממש לא חייב לעלות כסף… חשבו יצירתי…
- עודדו את העובדים להגדיר את יעדי הלמידה שלהם: עודדו את העובדים להגדיר את יעדי הלמידה שלהם ולספק תמיכה כדי לעזור להם להשיג יעדים אלו. שקפו את זה בתהליכי ההערכה שלהם (עוד רגע ארחיב על זה…)
- ספקו חניכה או אימון: הכשירו חונכים או מאמנים פנים ארגוניים שיכולים לספק הדרכה, אימון ותמיכה לעובדים במהלך הלימוד העצמי שלהם.
- עודדו עובדים לחלוק את הידע שלהם: עודדו את העובדים לשתף את מה שלמדו עם עמיתיהם באמצעות מצגות, מפגשי הדרכה או דיונים לא פורמליים.
- השתמשו בטכנולוגיה: עודדו את העובדים להשתמש בכלי למידה מבוססי טכנולוגיה כגון הרצאות TED, הדרכות מקוונות ואפליקציות כדי לשפר את חווית הלימוד העצמי שלהם.
- שלבו לימוד עצמי בהערכות ביצועים: כללו לימוד עצמי כחלק מהערכות ביצועים כדי לעודד עובדים לקחת בעלות על הלמידה שלהם.
בהצלחה!